Hur fungerar det egentligen? Det ska vi berätta nu. Hela vägen från att en administratör startar ett projekt i adminvyn till att medarbetarna hittar det i appen och genomför det planerade projektet.
Överblick administratörsvy
I administratörsvyn – eller adminvyn som vi kallar den – ser du samtliga pågående projekt. Det gör att du som administratör får en klar översikt av vad som sker i verksamheten. Färgerna hjälper dig att sortera olika projekttyper och ikonerna indikerar vilken typ av resurs som är planerad till respektive projekt. Överblicken gör det möjligt att i god tid upptäcka missar och undvika potentiella avvikelser. Som administratör får du stenkoll på varje uppdrag och samlar all viktig och nödvändig information på ett och samma ställe.
Vi har såklart förståelse för att alla verksamheter kan se olika ut. Därför är samtliga fält i appen justerbara, vilket innebär att du som administratör själv kan justera och specialanpassa fälten så de passar just din verksamhet och resursplanering.
Att skapa ett projekt
Alla projekt skapas i adminvyn. Som administratör skapar du ett nytt projektkort och anger projektnamn, plats och projektyp innan du går vidare till resursplaneringen. Den smarta filtreringen hjälper dig se status på olika resurser och undvika dubbelbokningar av exempelvis fordon eller medarbetare. I projektet finns också möjlighet att länka till dokument och skriva anteckningar till de medarbetare som ska utföra arbetet.
Löpande arbete
Meddelandefunktionen för administratörer och medarbetare närmare varandra och samlar all information som rör projektet på samma ställe. Möjligheten att fylla på med ny information och uppdatera projektets status skapar klarhet om när ett projekt är färdigställt och kan faktureras till kund.
Projektplaneringsverktyget förenklar inte bara det administrativa arbetet, verktyget hjälper dig också aktivt se dubbelbokningar. Vid eventuell dubbelbokning vid resursplaneringen av personal eller fordon varnar verktyget och du som administratör får möjlighet att justera projektets planering direkt.
Från adminvy till medarbetarvy
I appen kan alla medarbetare se sina bokade projekt. De får total översyn över vem de jobbar med för dagen, vilka fordon de ska använda sig av, var arbetet ska utföras och annan nödvändig information för att kunna utföra den planerade uppgiften. Möjligheten att kommunicera direkt med administratörerna gör det möjligt att löpande uppdatera planeringen om så krävs.
Den enkla uppladdningen av bilder förenklar uppföljningen av ett projekt och gör det lätt för administratörerna att svara på eventuella frågor som uppstår från kund efter avslutat projekt. Det gör det enkelt att som administratör vara nära projektet trots att de inte är på plats.
Ibland kan en adress motsvara ett helt industriområde och det kan därför vara svårt att veta exakt var på adressen som arbetet ska utföras. I planeringsverktyget finns därför möjlighet för administratören att placera kartnålen exakt på den del av området eller byggnaden där arbetet ska utföras. Det minskar risken för missförstånd och sparar tid för dina medarbetare.
Värdet av en riktigt bra planering
En riktigt bra planering gör din verksamhet ännu bättre. Det förbättrar arbetsmiljön för arbetsledning och utförare vilket i förlängningen leder till nöjdare kunder och större lönsamhet. Boka en demo så berättar vi mer.