Tidig föddes som en lösning på byggbranschens logistiska utmaningar där personal, fordon och projekt ofta är utspridda över ett stort geografiskt område och där förmågan att koordinera dessa på ett effektivt sätt kan vara avgörande för företagens lönsamhet.
Samarbetet med Fordonsleverans, verksamma inom transportsektorn, visar att Tidig är applicerbar på fler branscher med liknande strukturer.
– Tack vare planeringsverktyget Tidig blir vi nu helt digitala. Planeringen blir enklare och våra förare får en helhetsöversikt i appen med information, navigering och dokumentation av bilarna som ska transporteras. Allt på en och samma plats, säger Magnus Blomqvist, VD på Fordonsleverans.
Många företag tampas med den dagliga planeringen av verksamheten. Tidig består av en webbaserad adminpanel för arbetsledare och en mobilapp för medarbetarna. Verktyget adresserar återkommande utmaningar som personaltillgänglighet, resursfördelning och uppföljning.
I adminpanelen schemaläggs projekt med aktuell information som sedan visas direkt i den tillhörande mobilapplikationen. Via adminpanelen får arbetsledaren översikt över samtliga projekt och kan enkelt tilldela varje projekt tillgängliga fordon och behörig personal, samtidigt som kommunikationen mellan arbetsledare och medarbetare förenklas.
– Vi är glada och stolta över att Magnus och Fordonsleverans väljer Tidig som sitt planeringsverktyg. Det är ett modernt företag som under hela processen varit måna om att hitta en lösning som ger bästa möjliga service till sin personal och i förlängningen sina kunder, säger Andreas Kylmänen, grundare av Tidig.